Gambar Amanda Imani,Biodata Amanda Imani

Gambar seksi Amanda Imani




Biodata Amanda Imani

Gambar Amanda Imani

Gambar Amanda Imani

Amanda Imani

Biodata Amanda Imani

Nama: Amanda Imani
Tarikh Lahir : 30 Disember 1991
Pendidikan: Pelajar Ijazah sains, psikologi & komunikasi dari Universiti Iowa, Amerika Syarikat
Anugerah: Bakat Muda Terbaik oleh World Association Of Festivals and Artists (WAFA) serta tempat kedua bagi Lagu Asal Terbaik,pertandingan International Music Festival Discovery 2011 di Varna, Bulgaria

Amanda mula berjinak dalam nyanyian sejak berusia lima tahun dan ketika itu amat meminati lagu rakyat popular Jong Jong Inai.





Kata Amanda Imani, minatnya dalam nyanyian sudah dipupuk sejak usianya 14 tahun lagi dan dia tidak hanya bersandarkan kepada suara semata-mata, tetapi turut berbakat mencipta lagu dan menulis skrip, selain berkebolehan bermain gitar dan piano.

SELAIN terbabit dalam penulisan lirik bersama Ajai menerusi lagu Terima Kasih, Jatuh Cinta Kasih dan Kita Sama Sahaja, dia juga mencipta kelima-lima lagu berbahasa Inggeris dalam album Yeah.

ALBUM Yeah dicalonkan dalam Anugerah Industri Muzik (AIM) 17, bagi kategori Album Inggeris Tempatan Terbaik bersama-sama empat calon lain iaitu To Prevent The Earth From Moving With You oleh Disagree, Running (Hazami), The Turning Point (Point Blanc) dan The Great Battle (Sevencollar T-Shirt).

SINGLE pertamanya, Selamilah Cinta, diangkat sebagai pemenang kategori Lagu Pop Terbaik (Gangsa) pada Voice Independent Music Awards 2010 (VIMA) yang berlangsung di Bangsar, Kuala Lumpur pada 17 Januari tahun lalu. Dalam acara sama, namanya turut dicalonkan dalam kategori Penyanyi Pop Terbaik dan Penyanyi Wanita Terbaik.

JIKA diberikan peluang, gadis yang gemar mencuba sesuatu yang baru ini turut berkeinginan menceburkan diri dalam lakonan. Katanya, biarpun watak sampingan yang diberikan, dia tetap akan berusaha untuk menjayakan watak berkenaan.

PEMINAT yang mahu mengetahui perkembangan Amanda dengan lebih lanjut, mereka boleh melayari laman web www.amanda-imani.com, www.facebook.com/AmandaImani91, dan www.youtube.com/user/ Amanda301291.

Website Amanda Imani:
http://www.amanda-imani.com
http://amp.channelv.com/AmandaImani
http://www.facebook.com/AmandaImani91
http://www.myspace.com/amandaimani
http://amandaimani.tumblr.com/
http://www.popfolio.net/Amanda301291/
http://twitter.com/AmandaImani
http://www.ilike.com/artist/Amanda+Imani
http://www.youtube.com/user/Amanda301291

No comments:

Post a Comment