Gambar-gambar filem The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 2

Gambar-gambar babak dalam filem The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 2

The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 2

The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 2

The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 2
The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 2
The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 2
The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 2
The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 2

Sekuel filem The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 2 ditayangkan di pawagam 22 November 2012.

Menjadi pengakhiran buat sekuel terbabit, jelas Robert Pattinson dan Kristen Stewar sebak menerima kenyataan bahawa itulah penutup bagi kisah yang berjaya mengangkat mereka ke tahap sekarang.

Bersyukur kerana menjadi sebahagian daripada kisah hebat itu, Kristen menyifatkan saat terakhir mereka bersama menjalani penggambaran itu sangat kelakar tetapi indah untuk dikenang.

"Jika saya diminta untuk membuat semula penggambaran pada esok juga, saya dengan hati yang senang akan kembali ke set kerana saya memang benar-benar gembira mendapat watak ini. Sudah empat tahun, bayangkan betapa sebatinya saya dengan filem serta produksi ini. Lantas, apabila diimbas kembali perjalanan sejak dari hari pertama, suka duka yang kami lalui memang tidak akan mampu diganti.

"Saya masih ingat lagi ketika babak perkahwinan dalam Eclipse, sesuatu yang sangat berat untuk dilaksanakan namun menjadi satu dari saat indah buat saya. Pada babak terakhir saya bersama Lautner juga, saya tidak perasan itu akan menjadi yang terakhir bersamanya. Ia mengingatkan saya sewaktu kami menari selepas babak perkahwinan di Eclipse dulu. Sangat-sangat indah," katanya.

Buat Robert pula, dia mempunyai perancangan sendiri sekiranya tiba-tiba filem ini akan dihidupkan semula dan menggunakan pelakon baru.

"Semestinya ia sesuatu berita yang sungguh menggembirakan. Saya memang akan pasti mahu menonton bagaimana ia dihidupkan namun bersimpati kepada sesiapa yang akan mengambil alih watak saya. Saya pasti akan `memusnahkan' dia dan mengadakan kempen untuk menentang mereka (pelakon baru).

"Walaupun saya tidak merasakan watak saya memberi kesan sepenuhnya kerana ia bercanggah dengan diri sebenar, akan tiba masanya saya mula buntu berbuat sesuatu dan mula berfikir mengikut karakter terbabit.

The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 2
"Selepas berlakon tiga filem terdahulu, saya dapat merasai satu perasaan di mana saya masih lagi mahu berada dalam watak terbabit dan tidak ingin ia berakhir," katanya.

Menceritakan episod terakhir sekuel terbabit, Kristen menyifatkan apa yang mereka lakukan untuk menjayakan penama itu adalah luar biasa.

"Saya tidak mahu bercakap besar, namun banyak perkara hebat yang kami lakukan dalam bahagian dua filem ini. Mungkin ramai juga yang sudah tahu mengenainya, tetapi memang Bill Condon adalah pengarah yang paling sempurna mengarahkan buku keempat itu walaupun ada dua filem.

"Bella sudah bertukar menjadi puntianak dan segala nilai kemanusiaannya tidak lagi wujud. Saya memang ragu-ragu sekiranya ada perkara yang perlu saya tahan namun Bill menyuruh saya untuk mengikis semua itu dan menjelma seperti sifat puntianak.

"Dengan penamat sebegitu, saya pasti, ia bakal meruntun emosi penonton. Saya sudah menonton sebanyak empat kali bagaimana penghabisan kisah itu, saya mesti menangis," katanya.

 The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 2 Trailer Video



Breaking Dawn Part 2 Quotes
Bella Swan: Well, I can see what everyone's been talking about... you really do stink!
Bella Swan: After eighteen years of being utterly ordinary, I finally found that I could shine.
Bella Swan: You named my baby after the Loch Ness Monster?
Bella Swan: Forever.
Bella Swan: She was born, not bitten.

Jacob Black: I didn't expect you to seem so... you.
Jacob Black:[To Edward and Bella] You guys... really look great together.
Jacob Black: We've never been afraid of vampires!
Jacob Black: So, this is my true form. *transforms* Charlie Swan: Whoa! What did you just have on you, son?

Edward Cullen: (To Bella) So beautiful... we are the same temperature now.
Edward Cullen: (To Bella) Bella, your stronger than me now. It's your turn not to break me. I love you.
Edward Cullen: (To Bella)Just don't forget to move your shoulders so it looks like your breathing.

Quotes from Breaking Dawn 2
Edward Cullen: How about a bath, I've had a bad habit of underestimating you, every obstacle you've faced, I'd think you couldn't overcome it. But you just did, you're the only reason I have something to fight for. My family, I'm going to get the water running.

Edward Cullen:[To Emmett] Emmett, don't antagonize her, she's the strongest one in the house.

Rosalie Hale: [To Bella] And don't sit so straight, humans don't do that.

Edward: This is our room. Bella: Vampires don't sleep. Edward: It's not intended for sleeping.

No comments:

Post a Comment